خانه / بازار ایران / طراحی مفهومی راهی برای تعالی خودروسازی

طراحی مفهومی راهی برای تعالی خودروسازی

طراحی (concept) خودروهای جدید راهکاری است برای ارائه و عرضه مدلهای مختلف که مورد حمایت بازار هدف، سهامداران، موسسات رتبه بندی و تهییج طرفداران و حتی پرسنل شرکت سازنده می باشد.

امروزه شرکتهای خودروساز که در مقیاس جهانی به فعالیت مشغولند طراحی و ساخت مدلهای مختلفی را که بصورت (concept) تعریف شده اند را در راس برنامه های خود قرار داده اند. این خودروها نشانگر نسل های آتی محصولات شرکت ها خواهد بود. در واقع شرکت های خودروساز با به نمایش گذاشتن آنها قصد دارند سیر تعالی خود را در آینده به دید عموم بگذارند. چه بسا ساخت یک مدل مفهومی لزوما منجر به تولید انبوه آن مدل نشده باشد.

خودروسازان کشور ما نیز می بایست طراحی و ساخت مدلهای مفهومی را در اولویت کار خود قرار دهند. با این کار شرکتها این امکان را می یابند که تصویرسازی برند خود را احیا کنند.

هرچند اعلام ثبت قرار شرکت های سایپا و ایرانخودرو با شرکت های پژو و سیتروئن باعث شد که امیدواری به افزایش کیفیت بالا رود و همچنین باعث رشد تصویر مثبت برند آنها شد، اما شرکت های خودروساز سایپا و ایرانخودرو  خواهند توانست با اقدام به طراحی و ساخت مدلهای مفهومی و ارائه ی مدلهای پیشرفته و نوآورانه موجی از نظرات مثبت خارجی و داخل کشور را به سمت خود معطوف نمایند که این مهم منجر به افزایش سرمایه گذاری ها، افزایش فروش محصولات شرکت، افزایش سود سهامداران و جذب سهم بازار خواهد شد.

این مطلب را دیده اید؟

آیا کارت سوخت برمی‌گردد ؟

مدیرعامل پیشین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: سامانه کارت هوشمند در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *