خانه / تخصصی / دستاوردها و موفقیت‌های گروه سایپا در ۶ ماه گذشته

دستاوردها و موفقیت‌های گروه سایپا در ۶ ماه گذشته

از آبان‌ماه سال گذشته و پس از روی کار آمدن مدیریت جدید در گروه خودروسازی سایپا، این مجموعه توانسته موفقیت‌های بزرگی را در عرصه‌های مختلف تجربه کند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا و به نقل از روابط عمومی گروه خودرو سازی سایپا، این گروه که پس از سال‌ها شاهد روی کار آمدن تیم مدیران خودرویی و آشنا به حوزه صنعت خودرو و قطعه‌سازی است، در چند ماه گذشته در زمینه‌های تولید، فروش، پرداخت تعهدات مالی و اقتصادی، پاسخ به تعهدات مالی و کیفیت، توانسته دستاوردهای مهمی کسب کند که به آن‌ها می‌پردازیم.

موفقیت در تولید

سایپا تا پایان سال گذشته توانست با رشد ۱۷ درصدی نسبت به سال ۹۵، ۶۶۶ هزار و ۶۶۶ دستگاه خودرو تولید کرده و برای نخستین‌بار هدف تولید خود را محقق کند. این گروه از ابتدای سال جاری تا  ۲۷ خردادماه هم توانسته ۱۳۸ هزار و ۵۲۲ دستگاه خودرو تولید کند که این امر با توجه به تولید ۱۱۳ هزار و ۲۷۴ دستگاه خودرو در مدت مشابه پارسال، رشد ۲۲/۳ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد فروش خودرو

در زمینه فروش هم، گروه خودروسازی سایپا در همین چند ماه گذشته توانست بیشترین سهم بازار را در حوزه خودرو از آن خود کند.

این گروه علاوه بر آن‌ که در اسفندماه سال گذشته با فروش ۹۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو توانست بیشترین میزان فروش ماهانه خودرو را در یک ماه به خود اختصاص دهد، از ابتدای سال جاری تا  ۲۷ خردادماه، تعداد ۱۳۲ هزار و ۷۲۷ دستگاه خودرو را در بازار عرضه کند که این میزان، نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۹۷ هزار و ۶۱۸، حاکی از رشد ۳۶ درصدی است.

همچنین از آبان‌ماه سال گذشته تاکنون، فروش اینترنتی محصولات سایپا ۲۲ درصد افزایش یافته و زمینه کاهش هزینه ۲۰ میلیارد تومانی را فراهم کرده است.

رشد ارزش فروش

با توجه به افزایش تولید خودرو در گروه سایپا، بیشترین ارزش فروش محصول در چهار سال گذشته نیز رقم خورده است. مقایسه ارزش فروش نسبت‌ به مدت مشابه سال‌های گذشته تا ۲۷ خردادماه، بیانگر افزایش ۴۷ درصدی ارزش فروش محصولات نسبت‌به سال گذشته است. گروه خودروسازی سایپا در سال جاری ۴۷۰۷ میلیارد تومان فروش انواع خودرو را تجربه کرده که این عدد، افزایش ۱۵۱۱ میلیارد تومانی فاکتور فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش ۲۲۷۹ میلیارد تومانی نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ را نشان می‌دهد.

پاسخ به تعهدات مالی

مدیریت فعلی گروه خودروسازی سایپا همچنین در زمینه پاسخ به تعهدات ایجاد شده توسط مدیریت گذشته هم توانسته برنامه خود را محقق کند. در زمینه طرح اتوخدمت، این مجموعه توانسته تاکنون مطالبات برجای مانده از قبل را به میزان چشمگیری پاسخ داده و معدود تعهدات باقی‌مانده را نیز در آینده نزدیک پاسخ خواهد داد.

بهبود کیفیت محصولات

از آغاز فعالیت مدیران فعلی سایپا، این گروه توانسته ضمن بالابردن سطح کیفیت محصولات خود موفق به ارتقا یک ستاره کیفی برای محصولات خانواده تیبا و پراید ۱۳۱ سایپا در بهمن ماه ۹۶ شود، همچنین افزایش ۵/۱ درصدی میانگین رضایت مشتریان در سال ۹۶ از جمله دستاوردهای سایپا در حوزه کیفیت محصول است، افزون بر این، شاخص رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش نیز با رشدی در حدود   ۱۴ درصد به نسبت سه ماهه پایانی سال ۹۵ به عدد ۷۱۳ در سه ماهه چهارم سال ۹۶ رسیده است. سایپا همچنین توانسته زمان رسیدگی به درخواست‌های مشتریان را در سال ۹۶ به نسبت سال ۹۵ به میزان ۱۵ درصد بهبود دهد و این موضوع بیانگر کاهش ۴ روزه مدت زمان پاسخ‌گویی از ۱/۲۶ روز به ۱/۲۲ روز در این گروه خودروساز است.

همچنین پرداخت مطالبات قطعه‌سازان با اولویت تولیدکنندگان ضعیف‌تر و کاهش مطالبات آن‌ها، تأمین کامل نقدینگی مورد نیاز از طریق فروش محصولات، ساماندهی شبکه نمایندگی‌های فروش، مذاکرات با برندهای برتر جهانی جهت تولید محصولات مشترک، شفاف‌سازی و تعامل مناسب با بورس و سهامداران، بازنگری در برنامه توسعه محصول گروه، تمرکز بر توسعه ساخت داخل و استفاده از ظرفیت‌های موجود به جای خریدهای خارجی، تمرکز بر توسعه سیستم‌های فروش جهت از بین‌بردن بی‌عدالتی و رانت و کرامت نیروی انسانی و پرداخت عدالت‌محور بر اساس شایستگی در عملکرد از جمله مهم‌ترین دستاوردها و موفقیت‌های اخیر در سایپا است.

انتهای پیام

این مطلب را دیده اید؟

آمارهای معاینه فنی | رتبه اول نیسان در آلایندگی و پراید در انحراف فرمان

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران با اشاره به افزایش مراجعات به مراکز معاینه فنی، گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *