خانه / بازار ایران / برندهای لوازم یدکی و قطعات خودرو
brand-linecard-shopdap-deutsche

برندهای لوازم یدکی و قطعات خودرو

بازار لوازم یدکی ایران تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر نهاده است. این بازار به موازات بازار خودرو در کشور بوجود آمده است و تاریخ آن به تاریخ ورود وسائل نقلیه خصوصی و عمومی و راه سازی و کامیون ها برمی گردد.

در ابتدا تمامی کالاها بصورت کالاهای وارداتی بود که بصورت قطعات وارد کشور می شد و یا بصورت بازیابی کالاهای اوراقی و جداسازی از قطعات خودروهای اوراقی در بازار لوازم یدکی به مردم و مشتریان عرضه می شد.

پس از گذشت چندین سال چه در عرصه ی خودرو های سنگین و چه در عرصه ی لوازم خودروهای سبک، بتدریج از خرید لوازم استوک و اوراقی کاسته شد و بازار مصرف به سمت لوازم وارداتی شرکتی تمایل پیدا کرد.

با افزایش مصرف بازار لوازم یدکی در دوران اوج تولید شرکت های ایران خودرو و سایپا، ابتدا شرکت های دولتی اقدام به عرضه قطعات و لوازم یدکی خودروهای ساخت خود کردند. تنها در آن زمان بود که عرضه ی لوازم یدکی با برند داخلی توسط شرکت های ایساکو و سایپا یدک رنگ و بوی عرضه در حد و اندازه ی یک برند بود.

پس از آن و بتدریج شرکت های خصوصی مختلفی اقدام به عرضه ی لوازم یدکی خودروهای داخلی کردند که اقدام آنها منتهی به ارائه لوازم ساخت کارخانه های داخلی و همچنین قطعات وارداتی می شد که بعضا به خطوط تولید ایران خودرو و سایپا می رفت.

امروزه نامهای مختلفی در سطح بازار لوازم یدکی وجود دارند که از لحاظ تنوع و گستره طیف بسیار گسترده ای از قطعات را شامل می شود.

اما مسئله مهمی که امروزه مصرف کنندگان لوازم یدکی را درگیر خود ساخته و آنها را دچار مشکلات عدیده ی فنی و مالی می سازد، نبود اطلاعات و اطمینان آنها از کالای لوازم یدکی است.

مصرف کننده ای که لوازم یدکی خودرو را تا بحال ندیده و اطلاعات محدودی در خصوص کیفیت کالا در اختیار دارد، در عمل در خرید خود دخالتی ندارد.

در این شرایط مصرف کنندگان و صاحبان خودروهای سواری می بایست از برندهای معتبر آگاهی داشته باشند تا ضعف اطلاعات از کالای خریداری شده را پوشش دهند.

با توجه به حضور هزاران نام مختلف در بازار لوازم یدکی ایران، آنچه مصرف کننده را در خرید لوازم یدکی توانمند می سازد اطلاع از نامهایی است که در حوزه ی برندسازی بصورت واقعی ورود کرده اند و خدمات زیادی را به مشتریان خود ارائه می دهند.

چند برند معتبر که امروزه در بازار لوازم یدکی ایران فعالیت می کنند عبارتند از ایساکو و سایپا یدک در بخش دولتی و گروه عظام، دیناپارت و آلپارت در بخش خصوصی

این مطلب را دیده اید؟

آیا کارت سوخت برمی‌گردد ؟

مدیرعامل پیشین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: سامانه کارت هوشمند در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *